Zo beleven onze gasten een spa dag na de coronapandemie – Hotel & Wellness ZUIVER

Zo beleven onze gasten een spa dag na de coronapandemie

Net zoals vele branches in Nederland is ook de wellnessbranche de afgelopen twee jaar hard geraakt door de coronapandemie. Echter heeft deze periode er ook voor gezorgd dat er veel veranderd kon worden binnen onze organisatie. De coronapandemie gaf Hotel & Wellness Zuiver een unieke kans om het merk opnieuw te positioneren in de markt. In dit artikel gaan wij dieper in op de veranderingen en wat u als gast mag verwachten van een wellnessdag bij Zuiver. Vergeet niet de laatste alinea te lezen met onze ‘Inside information’

“De grootste verandering die gasten merken als ze ons terrein op rijden is ons nieuwe hotel. Sinds 3 juli 2021 hebben wij ons hotel uitgebreid met 40 kamers. Het gebouw kenmerkt zich door de groene gevel, die ervoor zorgt dat het gebouw helemaal op gaat in het Amsterdam Bos. Daarnaast blinken de kamers uit in tal van voorzieningen, zoals een groot tweepersoonsbed met uitzicht op het Amsterdamse Bos, een prachtige badkamer met regendouche, een TV met Chromecast en nog veel meer.

Door de uitbreiding van ons hotel vormen hotelgasten nu een groot deel van onze wellness bezoekers. Toegang tot de spa zit namelijk automatisch inbegrepen in je hotelovernachting en hier maken onze hotelgasten graag gebruik van. Hierdoor zijn wij ook niet meer genoodzaakt om ons volledig te richten op daggasten. We kunnen ons nu meer focussen op het creëren van de ultieme wellnessbeleving voor iedereen die ons resort bezoekt.” Frank van den Bruele (Eigenaar)

Het einde van lange wachtrijen

“Het is goed om te weten dat we naast daggasten ook hotelgasten, fitnessleden en squashers ontvangen bij onze receptie. Vroeger zorgde dit nog wel eens voor lange wachtrijen. Tegenwoordig kiezen gasten bij ons een inchecktijd, waardoor iedereen verspreid over de dag binnen komt lopen. Wij merken door deze werkwijze dat we meer tijd hebben voor de gast en wachtrijen beperkt zijn. Dit zorgt gelijk voor een ontspannen begin van je dag zonder frustratie.” Rosalie (Interim Manager)

Meer tijd en aandacht voor onze gasten

“Doordat we op dagbasis minder bezoekers toelaten, zorgt dit voor een andere spa beleving in vergelijking met 3 jaar geleden. Rust, ruimte, luxe en ontspanning vormen de basis van een wellnessdag anno 2022. Per moment zijn maximaal 280 gasten aanwezig in de spa. Dit klinkt misschien veel, maar vroeger waren er op piekmomenten zelfs 500 gasten aanwezig. We krijgen nu regelmatig van gasten te horen dat ze het gevoel hebben dat ze de spa voor zichzelf hebben. Iets wat gasten als zeer prettig ervaren. Ook hebben onze medewerkers nu veel meer tijd om aandacht te schenken aan onze gasten. Denk hierbij aan het receptieteam of aan de bediening in het restaurant.” Rolf (Commercieel Manager)

Geen drukte meer in sauna’s en baden

Waar je vroeger nog wel eens moest wachten op een plekje in de sauna, heb je nu alle ruimte om van alle faciliteiten gebruik te maken. Daarnaast merken wij, nu de zomer in aantocht is, dat wij vrijwel iedereen een ligbedje kunnen bieden. Dit is natuurlijk heerlijk als je onze spa bezoekt op een zonnige dag. We krijgen regelmatig van gasten te horen dat ze nu echt het maximale uit hun dag kunnen halen. Dit horen wij natuurlijk graag! Bob (Restaurantmanager)

Inside information van onze medewerkers

We sluiten dit artikel af met enkele tips en informatie van onze medewerkers:

“We krijgen regelmatig de vraag wat nu de rustigste dag is bij Zuiver. Natuurlijk is iedere week anders en speelt het weer en vakantieweken een grote rol. Echter merken wij dat de maandag en de woensdag geweldige dagen zijn om even te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek. Dit komt mede doordat veel mensen op deze dagen werken of druk zijn met het gezinsleven.” Rosalie (Interim Manager)

“Iedere week hebben wij een andere week special op het menu staan die met veel zorg worden samengesteld door ons keukenteam. Denk hierbij aan een vis van de dag of een heerlijke Côte de boeuf van de Green Egg. Een echte aanrader als u ook culinair wilt genieten bij Zuiver! Bjorn (F&B Manager)

“Het zal u niet verbazen dat de zaterdag een populaire dag is bij Zuiver. Vaak is ons hotel ook volgeboekt op deze dagen. Echter bieden wij op de zondagen een aantrekkelijk en toegankelijk tarief, waardoor u alsnog in het weekend kunt genieten van een wellness overnachting. Het ontbijt is altijd inbegrepen tijdens uw verblijf waardoor u maandagochtend met een uitgerust en voldaan gevoel richting werk kunt afreizen.” Rolf (Commercieel Manager)