Veelgestelde vragen: Alle vragen over onze spa

Algemeen

Is het dragen van een badjas, handdoeken en slippers verplicht?

Het dragen van een badjas is verplicht in onze spa. In verband met de hygiëne zijn ook handdoeken en slippers verplicht. U mag uw eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen of u kunt dit bij aankomst regelen bij de receptie. De badjas en handdoeken zijn te huur, de slippers zijn te koop.

Zijn er speciale badkledingdagen?

Elke dinsdag, woensdag en donderdag is het badkledingdag bij Zuiver. Op deze dag is het verplicht badkleding te dragen. Op de overige dagen is badkleding niet toegestaan.

Zijn er speciale dames- en/of herendagen?

Er zijn geen speciale dames- en/of herendagen, alle dagen zijn gemengd.

Moet ik voorafgaand aan mijn bezoek betalen?

U betaalt bij vertrek. Bij aankomst ontvangt u een polsbandje die u tijdens uw bezoek aan de spa dient te dragen. Dit is tevens uw digitale portemonnee. Alles wat u in de horeca/beauty gebruikt, wordt op uw polsbandje gescand. Na afloop van uw bezoek kunt u bij de receptie betalen.

Is betaling met creditcard mogelijk?

U kunt bij ons met creditcard betalen.

Welke dagen is Zuiver gesloten?

Klik hier voor de reguliere en afwijkende openingstijden

Beschikt Zuiver over een kolfruimte?

Wij hebben een ruimte waar u tijdens uw bezoek aan onze spa kunt kolven en de voeding kan in de koeling worden bewaard. Vraag bij de beautybalie op de eerste verdieping naar deze kolfruimte.

Kan ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Indien u een gezonde zwangerschap heeft, kunt u gebruik maken van de sauna. Wel raden wij u aan bij twijfel contact op te nemen met de verloskundige. Er zijn een aantal faciliteiten waar u geen gebruik van kunt maken. Zo is de infraroodsauna niet voor u toegankelijk in verband met de diepgaande, intensieve werking. Daarnaast is het ook niet verstandig om gebruik te maken van een dompelbad, aromabaden of een whirlpool gezien het infectiegevaar. Om af te koelen kunt u het beste gebruik maken van een koude douche.

Wat is de minimumleeftijd voor een bezoek aan de spa?

Vanaf 18 jaar is iedereen welkom in onze spa, bij twijfel kunnen wij naar een legitimatiebewijs vragen.

Zijn er lockers aanwezig?

Zuiver beschikt over voldoende lockers. U krijgt van ons een polsbandje, hiermee kunt u de locker gebruiken. Dit is tevens uw digitale portemonnee. Alles wat u in de horeca/beauty gebruikt, wordt op uw polsbandje gescand. Na afloop van uw bezoek kunt u bij de receptie betalen.

Is het gebruik van een mobiele telefoon, tablet of laptop in de spa toegestaan?

Het gebruik van een mobiele telefoon, tablet, laptop of overige elektronische apparatuur in de spa is niet toegestaan in verband met de privacy van onze gasten. Het maken van foto- en/of filmopnames is strikt verboden.

Beschikt Zuiver over een eigen parkeerterrein?

U kunt op het terrein van Zuiver parkeren. De parkeerkosten per uur bedragen € 3,00. De eerste 15 minuten zijn gratis.

Is het mogelijkheid om een elektrische auto op te laden bij Zuiver?

Wij hebben vier parkeerplaatsen om elektrische auto’s op te laden

Is de spa toegankelijk voor mindervalide mensen en/of rolstoelgebruikers?

In de spa bevinden zich veel trappen, mocht u slecht ter been zijn dient u hier rekening mee te houden. Wel is er een lift waarmee u naar de kleedkamers en de beauty afdeling kunt. Onze spa faciliteiten zijn slecht begaanbaar voor rolstoelgebruikers.

Geldt er een speciale korting als ik op mijn verjaardag de spa bezoek?

Zuiver geeft jou de gelegenheid om op jouw verjaardag met 50% korting gebruik te maken van onze spa faciliteiten. Indien je gebruik wilt maken van deze korting, vergeet dan niet om jouw bezoek op voorhand te reserveren.

Zijn jullie onder bepaalde weersomstandigheden gesloten?

In principe is Zuiver 7 dagen per week geopend. Indien wij te maken krijgen met extreme weersomstandigheden (bijvoorbeeld onweer) kan het voorkomen dat spa faciliteiten gesloten zijn i.v.m. de veiligheid van onze gasten. In deze situatie vindt er geen restitutie plaats.

Beschikken jullie ook over een privé spa?

Zuiver beschikt niet over een privé spa. Alle faciliteiten zijn voor alle bezoekers toegankelijk.

Zijn jullie goed bereikbaar?

Hotel & Wellness Zuiver is bereikbaar met het de auto en het openbaar vervoer. Over het algemeen is Zuiver goed te bereiken vanuit diverse hoeken van het land (Haarlem, regio Almere, Rotterdam).

Waar koop ik een 10-badenkaart?

De 10-badenkaart is verkrijgbaar bij onze receptie.

Hoe laat begint en eindigt de ochtendentree?

De ochtendentree bij Zuiver biedt je een heerlijke start van de dag, met toegang tot onze wellnessfaciliteiten van 10:00 tot 12:00 uur. Wil je nog langer genieten? Geen probleem! Na 12:00 uur wordt automatisch een volledige dagentree opgeboekt, zodat je onbeperkt kunt blijven ontspannen.

Vouchers en bonnen

Ik ben in het bezit van een bon/voucher. Mag ik deze bon/voucher ook op mijn mobiel laten zien?

Ja, het is mogelijk om deze bon/voucher vanaf uw telefoon te laten scannen bij ons receptie.

Arrangementen

Bieden jullie arrangementen aan met hotelovernachtingen?

Wij hebben een prachtig hotel met 70 kamers, waarvan 2 Junior Suites. Maak uw spa bezoek compleet en reserveer een hotelovernachting bij Hotel & Wellness Zuiver.

Bieden jullie ook complete arrangementen aan?

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij met grote zorg diverse arrangementen samengesteld met een focus op rust, ruimte en luxe. Bepaal zelf hoe uw ideale wellnessdag eruit ziet en kies het arrangement dat daar het beste bij past. Optimaal genieten was nog nooit zo makkelijk. Voor een overzicht van al onze arrangementen verwijzen wij u graag door naar de pagina met arrangementen.

Reserveren

Is het mogelijk om een entree of arrangement te reserveren?

U kunt een reservering maken via onze website, of telefonisch via 020-3010700. Voor reserveringen is Zuiver bereikbaar van maandag t/m zondag tussen 09.00 – 17.00 uur.

Worden er reserveringskosten in rekening gebracht?

Indien er een arrangement of entree via onze website wordt gereserveerd, is deze reservering kosteloos. Indien er telefonisch een reservering wordt gemaakt zonder behandeling(en), rekenen wij hiervoor €5 reserveringskosten.

Is mijn reservering inclusief ligbed?

Ligbedden vormen geen onderdeel van de reservering en zitten dan dus ook niet inbegrepen bij uw bezoek. U kunt gratis gebruikmaken van een beschikbaar ligbed. Uiteraard proberen we zoveel mogelijk ligbedden beschikbaar te stellen.

Is het mogelijk om bij aankomst nog een behandeling of massage te reserveren?

Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid. Indien u zeker wilt zijn van een behandeling, raden wij u aan deze van te voren te reserveren.

Kan ik voor een groep reserveren?

Op dit moment is het niet mogelijk om met een groep te reserveren.

Is reserveren verplicht?

Wij adviseren u altijd om online of telefonisch een reservering te maken. Wij kunnen u geen toegang garanderen tot onze spa indien u geen reservering heeft gemaakt.

Wat is het annuleringsbeleid voor losse behandelingen?

Er wordt 100% in rekening gebracht voor elke behandeling die niet is verplaatst of geannuleerd ten minste 24 uur voorafgaand aan uw geplande behandeltijd.

Vouchers & Tickets

Ik wil een bezoek brengen aan de spa, zijn alle faciliteiten geopend?

Al onze faciliteiten zijn geopend, wij hanteren voor onze faciliteiten een maximaal aantal gasten. Voor het betreden van de sauna’s en baden kun je op de aangegeven stickers zien hoeveel gasten er plaats mogen nemen. De douche faciliteiten zijn ook geopend.

Hoe weet ik of mijn voucher nog niet verzilverd is?

Je voucher wordt bij aankomst gescand en daarmee verzilverd, we raden u aan een gebruikte voucher na uw bezoek te verwijderen.

Beauty

Beschikken jullie ook over duo-behandelingen?

Alleen het Hammam ritueel vindt in dezelfde ruimte plaats.

Kan ik aangeven of ik door een man of vrouw behandeld wil worden?

Helaas is dit online niet mogelijk, neem eventueel hiervoor per mail of telefonisch contact met ons op.

Ik kom later dan de door mij aangegeven tijd, kan dit?

Uw behandeling wordt vooraf ingepland in de tijd die is aangegeven in de reservering. Geef daarom tijdig door wanneer u op een later tijdstip aanwezig bent. Dit kan telefonisch of via e-mail.

Cadeaubonnen

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Het is mogelijk om bij de receptie van Zuiver een cadeaubon te kopen. Ook is het mogelijk om via de website e-tickets te kopen (betaling via Ideal). Het e-ticket ontvangt u direct na de betaling per e-mail. Klik hier om online een cadeaubon te bestellen.

Nemen jullie ook andere cadeaubonnen aan, zoals de nationale saunabon of vvv bon?

Wij nemen alleen onze eigen Zuiver cadeaubonnen en de Nationale Sauna & wellness cadeaukaart aan.

Mag ik mijn cadeaubon ook later inleveren dan de datum die erop staat?

Als u een e-mail stuurt naar service@zuiveramsterdam.nl, kunnen wij de cadeaubon voor u verlengen. Entreebonnen en kortingsbonnen kunnen niet verlengd worden.

Eten & drinken

Zijn eigen consumpties toegestaan?

Het is niet toegestaan om zelf meegebrachte consumpties te nuttigen tijdens uw bezoek aan Zuiver. Wij verwelkomen u graag in het restaurant of in de relaxruimte.

Beschikken jullie over glutenvrije gerechten?

Wij beschikken over glutenvrije gerechten. U kunt dit op de dag zelf bij het reserveren in het restaurant aangeven.

Ik heb een voedselallergie, kan ik bij Zuiver lunchen of dineren?

Geef uw allergie door aan de bediening, zij zullen samen met onze chef-kok de mogelijkheden voor u bekijken.

Open chat
Bereikbaar van 10:00 - 17:00 uur
Bereikbaar van 10:00 - 17:00 uur. U kunt Whatsapp gebruiken voor het stellen van een vraag. Een reservering kunt u uitsluitend maken via zuiveramsterdam.nl/reserveren