Page 29 - 2019 ZUIVER 10JAAR MAGAZINE
P. 29

In gesprek met... Marjo Dankers
                  Ik kom hier





            iedere dag!








            Marjo is sinds 2000 lid bij Amstelpark en hoort
            dus al een kleine 20 jaar bij de club, waarvan

            de laatste 10 jaar bij Zuiver. Marjo heeft in de
            loop  der  jaren  veel  zien  veranderen,  maar

            is van plan om nog heel lang lid te blijven.
            “Ik kom hier iedere dag met zoveel plezier,


 Bemachtig op   ik zou het vreselijk vinden om over te stap-
 Newbouw.nl/hoera   pen naar een andere club.”
 jouw eigen vlag!


            Ik ontmoet Marjo bij de receptie en word gelijk overweldigd door haar   een half jaar weer terug te komen voor de volgende controle. De artsen
            positieve uitstraling. Je zou niet zeggen dat ze 72 jaar is. Terwijl we naar het   zeiden: “Je bent hier gekomen met een hele goede conditie en die heb je
            clubhuis van Amstelpark lopen begint Marjo al gelijk te vertellen. “Toen   tijdens je ziekte in stand gehouden. Je hebt je ziekte zó omarmd dat het
            de sportschool waar ik lid van was op de Gustav Mahlerlaan moest sluiten   genezend heeft gewerkt.” Een groter compliment kun je na zo’n heftige
            in verband met de beoogde uitbreiding van de Zuidas, ben ik lid gewor-  periode niet krijgen.
            den bij Amstelpark (de fitness viel toen onder Amstelpark - red.). Toen
            bestond het sportzwembad nog en was er van de spa nog geen sprake.”   Marjo heeft heel goed contact met Edwin Kempes (wellness manager bij
            Marjo is dol op zwemmen en was dan ook blij verrast dat Amstelpark   Zuiver - red.). “Edwin kan mensen bereiken vanuit zijn hart. Hij weet wat
            werd uitgebreid met een grote spa. Iedere dag springt ze om 09.00 uur   de wensen zijn van de gasten en probeert hier zoveel mogelijk aan bij te
            in het 40 meter lange zwembad om een uur lang baantjes te trekken. Al   dragen,” aldus Marjo. Door wederzijds begrip en medewerking is er in de
            zijn het niet haar favoriete dagen, ook op badkledingdagen brengt ze een   loop der jaren zeker een relatie opgebouwd en ziet ze zichzelf ook wel
            bezoek aan de spa.                                 een beetje als een ambassadeur van Zuiver. “Toen er laatst een pad in het
            “Toen de spa net geopend werd in 2009, kwam er een hele nieuwe groep   zwembad was gevallen, heb ik die er zelf uit gehaald. Bob gaf me een
            leden en medewerkers bij. Dat was zo gezellig. De groep gastvrouwen   pannetje uit de keuken en al snel kon ik hem achter in de tuin terugzetten.
            deden allemaal met zoveel passie en liefde hun werk en zorgden altijd voor   Twee andere vaste gasten hadden het tafereel aanschouwd en deden de
            een hele fijne sfeer in de spa. In het begin moest je, ook met een abonne-  dag erna een artikel over de paddentrek in mijn tasje.”
            ment, aan de balie wachten totdat je aan de beurt was. Dit zorgde voor lan-  Het verbaast haar dat er nog steeds mensen zijn die voor het eerst een
            ge rijen. Met de komst van de toegangspoortjes werd het komen en gaan   bezoek brengen aan de spa. Ze zien aan Marjo dat ze hier al lang komt en
            een flexibel festijn. Mede door de digitalisering en de komst van social   door haar openheid krijgt ze veel vragen van andere gasten. “Ik leg nieuwe
            media merk je weleens dat het persoonlijk contact wat minder wordt, maar   gasten bij de kleedkamers regelmatig uit hoe de kluisjes werken en dat ze
            dat geldt voor de hele maatschappij,” aldus Marjo. Toch slaagt het perso-  een transparant tasje moeten gebruiken. Als er gekletst wordt in de sauna
            neel er nog altijd in om het de gasten ruimschoots naar de zin te maken.   vraag ik mensen of ze stil willen zijn. Op een rustige manier natuurlijk,
            “Met Bob (floormanager horeca - red.) matcht de humor voortreffelijk.”  want anders werkt het averechts,” zegt Marjo lachend.
                                                               “Het is goed om te zien dat het bedrijf zich verder ontwikkelt. Ik zie dat
            In januari 2017 sloeg het noodlot bij Marjo toe. Er werd borstkanker ge-  Frank (eigenaar – red.) veel rondloopt en alles in de gaten houdt. Hij werkt
            constateerd met uitzaaiingen  naar  de  lymfeklieren. Ze belandde  in een   vanuit zijn hart en dat straalt hij uit. Als ik dan toch een tip mag geven:
            traject van chemokuren en behandelingen. Desondanks heeft ze nooit het   houd de vaste gasten en leden meer op de hoogte van de ontwikkelingen
            gevoel gehad dat ze patiënt was. Marjo: “Als ik me beroerd voelde na een   in en rondom het centrum. Er gebeuren zoveel mooie dingen. Men is erg
            chemo, dan ging ik toch even zwemmen. Zo hield ik de structuur van mijn   gehecht aan de club en vindt het heel fijn om hierbij betrokken te blijven,”
            dag – voor zover dat mogelijk was – hetzelfde en kwam ik allemaal fijne   aldus Marjo.
            mensen tegen die er met hun lieve woorden voor zorgden dat ik me weer
            wat beter voelde. Ik ben bij Zuiver zo in de watten gelegd en heb heel veel   We groeten elkaar gedag en Marjo stapt weer op haar fiets om via het
 Hoera! NewBouw feliciteert Spa Sport Hotel ZUIVER met haar 10 jarig jubileum    steun gekregen van zowel personeel als bezoekers.” Inmiddels heeft Marjo   Vondelpark terug te fietsen naar haar huis in Amsterdam West. Ze hoopt
 Bij NewBouw is keuzevrijheid het uitgangspunt en klantgerichtheid het doel. Wij willen verwachtingen   meerdere controles gehad en is ze schoon verklaard. Ze hoeft pas over   deze fietstocht nog vaak te mogen maken. En wij stiekem ook.
 overtreffen. Iedere keer weer. Vanaf het begin van het bouwtraject tot en met het moment dat de vlag uit kan,
 het moment dat wij jouw droomhuis of -project opleveren. Kijk op NewBouw.nl waar de vlag al uithangt.
                                                                                              Zuiver 10 jaar magazine     29





 NB2018-001_Newbouw_advertentie_201x297mm.indd   1  16-11-18   14:51
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34