Veelgestelde vragen

1. Zijn badjas, handdoeken en slippers verplicht?
Het dragen van een badjas is verplicht in het restaurant en de relaxruimtes. In verband met de hygiëne zijn ook handdoeken en slippers verplicht. Je mag je eigen badset meenemen of je kunt bij ons badjas en handdoeken huren (€13,50). Slippers zijn verkrijgbaar bij onze receptie (€6,50).

2. Zijn er speciale badkledingdagen?
Elke dinsdag en donderdag is het badkledingdag bij Zuiver, deze dagen is het verplicht badkleding te dragen. Op de overige dagen is badkleding niet toegestaan.

3. Zijn er speciale dames- en/of herendagen?
Wij hebben geen speciale dames- en/of herendagen, alle dagen zijn gemengd.

4. Zijn er momenteel faciliteiten buiten gebruik?
Momenteel is het zoutcaldarium tijdelijk buiten gebruik.

5. Moet ik voorafgaand aan mijn bezoek betalen?
Je betaalt bij vertrek. Bij aankomst ontvang je een polsbandje die je tijdens je bezoek aan de spa dient te dragen. Dit is tevens je digitale portemonnee. Alles wat je in de horeca/beauty gebruikt, wordt op je polsbandje gescand. Na afloop van je bezoek kun je bij de receptie betalen.

Wanneer je in het bezit bent van een kortingsbon of voucher, dien je deze bij het inchecken te overhandigen. Eventuele cadeaubonnen kun je tijdens de betaling bij vertrek inleveren.

6. Kan ik met creditcard betalen?
Je kunt bij ons met creditcard betalen.

7. Welke dagen zijn jullie gesloten?
De volgende dagen is de spa van Zuiver in 2017 gesloten of zijn er aangepaste openingstijden:
27 april: Koningsdag gesloten
24 december: Kerstavond geopend tot 18:00 uur
25 december: 1e Kerstdag gesloten
31 december: Oudjaarsdag geopend tot 18:00 uur
1 januari: Nieuwjaarsdag gesloten

8. Is er een ruimte waar ik tijdens mijn bezoek kan kolven?
Wij hebben een ruimte waar je tijdens je bezoek aan onze spa kunt kolven en de voeding kan in de koeling worden bewaard. Je kunt bij de beautybalie op de eerste verdieping vragen naar de kolfruimte.

9. Kan ik naar de sauna als ik zwanger ben?
Indien je een gezonde zwangerschap hebt, kun je gebruik maken van de sauna. Wel raden wij je aan bij twijfel contact op te nemen met de verloskundige. Er zijn een aantal faciliteiten waar je geen gebruik van kunt maken wanneer je zwanger bent. Zo is de infraroodsauna niet voor jou toegankelijk in verband met de diepgaande, intensieve werking. Daarnaast is het ook niet verstandig om gebruik te maken van een dompelbad, aromabaden of een whirpool gezien het infectiegevaar. Om af te koelen kun je het beste gebruik maken van een koude douche.

10. Wat is de minimumleeftijd voor een bezoek aan de spa?
Vanaf 16 jaar is iedereen welkom in onze spa, bij twijfel kunnen wij naar een legitimatiebewijs vragen.

11. Hebben jullie lockers?
Zuiver beschikt over voldoende lockers. Je krijgt van ons een polsbandje, hiermee kun je de locker gebruiken. Dit is tevens je digitale portemonnee. Alles wat je in de horeca/beauty gebruikt, wordt op je polsbandje gescand. Na afloop van je bezoek kun je bij de receptie betalen.

12. Mag ik mijn mobiele telefoon, tablet of laptop meenemen in de spa?
Het gebruik van een mobiele telefoon, tablet, laptop of overige elektronische apparatuur in de spa is niet toegestaan in verband met de privacy van onze gasten. Het maken van foto- en/of filmopnames is strikt verboden.

13. Wat is een opgieting?
De saunameesters van Zuiver verzorgen zeven dagen per week opgietrituelen in de spa. Tijdens een opgieting, ook wel löyly of aufguss genoemd, giet de saunameester water verrijkt met aromatische oliën over de saunakachel en wappert de ontstane waterdamp door de sauna. Je geniet van de heerlijke aroma's en van de warme deken die op je neerdaalt. Lees hier meer.

14. Kan ik de auto voor de deur parkeren bij Zuiver?
Je kunt op het terrein van Zuiver parkeren. De parkeerkosten per uur bedragen € 2,10. Na het eerste uur betaal je per 20 minuten €0,70. Daarnaast is het mogelijk om op het parkeerterrein van de Bosbaan te parkeren. Dit is sinds 19 december 2017 betaald parkeren geworden.

15. Kan ik mijn elektrische auto opladen bij Zuiver?
Wij hebben vier parkeerplaatsen waar je jouw auto op kunt laden.

16. Is de spa toegankelijk voor mindervalide mensen en/of rolstoelgebruikers?
In de spa bevinden zich veel trappen, mocht je slecht ter been zijn dien je hier rekening mee te houden. Wel is er een lift waarmee je naar de kleedkamers en de beauty afdeling kunt. Onze spa faciliteiten zijn slecht begaanbaar voor rolstoelgebruikers.

17. Geldt er een speciale korting als ik op mijn verjaardag de spa bezoek?
Indien je met een officiële legitimatie kunt aantonen dat je jarig bent ontvang je de entree gratis.

18. Zijn jullie onder bepaalde weersomstandigheden gesloten?
In principe is Zuiver 7 dagen per week geopend. Indien wij te maken krijgen met extreme weersomstandigheden (onweer) kan het voorkomen dat spa faciliteiten gesloten zijn i.v.m. de veiligheid van onze gasten. In deze situatie vindt er geen restitutie plaats.

Vouchers en bonnen

19. Ik ben in het bezit van een bon/voucher. Mag ik deze bon/voucher ook op mijn mobiel laten zien?
Ja, het is mogelijk om jouw bon/voucher te laten scannen bij ons receptie.

20. Mag ik mijn ticket van vakantieveilingen na de verlopen datum inleveren?
Nee, helaas kunnen wij de tickets van vakantieveilingen niet verlengen, deze bon is 3 maanden geldig

Arrangementen

21. Bieden jullie arrangementen aan met hotelovernachtingen?
Wij hebben een prachtig hotel met 31 kamers, waarvan 2 Junior Suites. Maak je spa bezoek compleet en reserveer een hotelovernachting bij Spa Sport Hotel Zuiver.

22. Bieden jullie ook complete arrangementen aan?
Ja, we hebben diverse arrangementen opgesteld variërend in prijs. Voor elke gast hebben wij wel een passend arrangement samengesteld. Voor een overzicht van al onze arrangementen verwijzen wij je graag door naar de pagina met arrangementen.


 

93 % van de klanten beveelt ons aan.

8 sauna’s, 2 restaurants, bubbelbaden en veel meer!

Reserveer online en betaal op locatie!

Het meest ontspannende dagje weg in Amsterdam!

We hebben het altijd heerlijk naar ons zin bij Zuiver. Zeker met mooi weer is het ook prima vertoeven in de tuin.

Hellen, via The Feedback Company

Ik kom al een aantal jaren bij Spa Zuiver en ben nog steeds lyrisch. Zolang ik volledig zen naar huis ga, blijf ik jullie vaste klant. Ga zo door!

Y.G. Hogeling via The Feedback Company

Elke maand komen we terug voor een goed diner en een heerlijk avondje in de sauna.

Hele vriendelijke en relaxte sfeer, prettige omgeving en aardige en professionele medewerkers. Heerlijke massages gehad. Ik kom regelmatig voor diverse behandelingen en het is altijd goed én schoon!

Roos Jacobs, via The Feedback Company

Gisteravond met 2 vriendinnen naar de Spa geweest. Heerlijk gegeten en genoten van het opgieten en de sauna’s. Super, zeker voor herhaling vatbaar!

Jolanda Luppers, via Facebook